Sunday 6 March 2011

coretan hari ahad ku

salam...apa khabar semua? semoga hari ahad anda berlalu dengan indah.
<< gong xi ... hari ini aku terbangun buat kali ke-2, dalam pukul 9.30am. ingatkan ada pencuri masuk bilik rupa-rupanya adalah orang 2 dia nak keluar so dia ambil la kunci pintu. dialognya tak perlulah saya bagi tahu..biasa-biasa je. dah terjaga rasa nak sambung tidur tetapi tak boleh sebab terkenang dengan baju2 yang direndam dari malam tadi. terpaksala bangun juga sebab dah tak de baju lain..(sia2 je sebab hari hujan) tak sampai 1/2 hari hujan pun turun..tak pe lah. dah spin kira oklah..masih dapat kering walaupun lambat. hihi..cerita pasal baju dah panjang. cukuplah di sini untuk mu wahai baju..ente nak kongsi cerita best..

pasal makan..jeng jeng jeng..peraturan 1: makan nasi 1 kali sehari or makan 2 kali tapi nasi ckit2. yang seorang 2 dah keluar alamatnya makan di luar lah dia tu..mmmm nasib badan. bos balik kpg.. tauke masih blm balik..ni nak cta sikit pasal tauke..semalam i msj, "petang esok makan sama d rumah. jgn makan d kedai"..ingatkan dia balik on time. rupa2nya delay la pulak keta dia org jln..aduh..berbunyi dah perut..dah pukul 3pm tapi blm smpai..aku pun msj..dah kat mana ni? masih d _ _ _ _ ni. tunggu cikgu ambil..hot!! punyalah lama aku tunggu tak cakap awal2 tak jadi balik awal. tak pe. aku geledah je peti sejuk masak apa yang ada. tapi relax2 je masak walaupun lapar.akhirnya dapat juga perutku merasa nikmat dunia..kenyang sambung balik online..orang yang makan di luar pun dah balik..

hujan renyai2 dah..hujan lebat dah habis...teck teck teck teck teck teck..ai bunyi ape 2. ingatkan renyai2 hujan batu jatuh dari langit. tapi tak. daun kelapa kot di belakang bilik aku..tak juga. apa lagi aku intailah d luar. rupa2nya ada orang cari makanan di bawah...rasa nak meletup tengok orang tu..tapi aku tahan je. dalam hati "tunggulah engkau..petang nanti siap la..tak de, tak boleh jadi ni"...syiok2 online..ada msj d fb..yesss bos dah balik.  yang bagusnya, kalau semua ada meriahlah rumah. dapat juga lepak ramai2 sesama rumah.  bos...makanlah nenas yang aku buka tu..sedap tak masam..silakan..balik ambil bos, hah aku pun jalankan tanggungjawab sebagai tukang kebun. siap ada assistant lagi untuk kutip buah asam..tq ye ms.assistant..itu pakai bekalan esok. banyak dia kutip buah. tak rugi ambil pekerja macam tu. dia mengutip aku menebas a.k.a menebang..nah ambil kau..tak de lagi la tanaman free d bawah tu..kalau macam hutan tak de korang nak jenguk2..sekarang dah cantik semua nak g ambil. dasar manusia katakan. hujung minggu ni aku bakar. nak hapuskan bukti2. kalau akulah duduk kat bawah tu..kompom bersih la..tak kisah kerja sorang2 janji bersih. (kalau orang atas tu buat hal siap le kau orang aku sembur). hahaha..aku kan orang kampung..jangan main2 dengan orang kampung. mmmmm puas hati hari ni..oklah cukup sampai di sini..aku ada janji yang belum ditepati.   
..story tak la best sangat ..tak juga banyak. cukup2 untuk memenuhi blog hari ni.. >>



**disini aku tetap aku. aku  peduli apa..aku tak suka tak suka lah. nasiblah  **

5 comments:

  1. banyak "hasil" tek....?
    wahahahaha..
    camya la...biar org putih mata...

    ReplyDelete
  2. byk hasil..puas hati..tunggu nak bakar gik..hua hua hua

    ReplyDelete
  3. yg penting mn2 yg mok sambal ya boleh menikmatinya esok coz bnyk dia masak td 2...

    ReplyDelete
  4. hahahhahaha...
    nang hebat!
    kompem puteh mata cdak ya tanggar...

    ReplyDelete
  5. sambal..habis..baguslah..mcm ya baru menghargai makanan. sik membazir..

    ReplyDelete